Alla inlägg under december 2008

Av M - 28 december 2008 18:03

Slöar o slappar lite mer än vanligt faktiskt......äter o mår allmänt gott.....bortsett från jobb 2 nätter o att magen börjar kurra lite efter all mat..... börjar min resa mot en lättare vikt på N's skolstart 8 januari......ska ju bli jääääävligt spännande, not. Men men knäna bär inte längre o det e ju bara att erkänna att familjens kroppar inte är av världsklass ;-)


Gott allt till er alla

Av M - 20 december 2008 15:13

Sa N till mig igår kväll när jag frågade vad det bästa var under dagen.... Julavslutning i skolan eller godisgörandet.... Det bästa var skolavslutningen o det bästa var att du var där.... guligt.....tänk om säger så efter en avslutning på högstadiet....


Nu ska jag strax sova, jobb inatt. Mamma fyller år imorrn så jag har hjälpt henne o städa.

Av M - 19 december 2008 13:32

Funderade så igår på vad jag skulle ha på mig idag på skolavslutningen.....köpte två fina blus/skjortor igår på DeVal. Solade igår kväll, o kom på det att jag tar den gråa skjortan o jeans o genast spred sig lugnet i mig, yes det känner jag mig bekväm i, kanske inte världens mest uppklädda outfit men jag känner mig avslappnad o känner mig som mig o det e ju huvudsaken! Va det e härligt o vara jag :-)


kl 18.00 Nu har vi bakat julgodis. Trillingnöt, wienernougat, knäck och negerbollar. Ja det heter NEGERBOLLAR!!!!

Mamma ska koka julskinkan strax men griljering o premiär sker dan före dopparedan.


Mamma fyller år på söndag o på måndag är det sista julmojset som ska fixas. Sen e d mys dan/kväll innan julafton *längtar*


Av M - 18 december 2008 20:41

Yeah, jag får nytt badrum :-) eller njae nytt, uppfräschning iaf, dom ska bila ut skiten o in med nytt, hur snyggt det blir det vet jag ej men det blir nytt o fräscht!!! Finally!!!!!


Imorrn e d julavslutning i N's skola o jag har klädångest. Köpte två fina blusar idag på DeVal men jaja.....det ordnar sig....

Av M - 16 december 2008 20:09

Har ångest över om jag ska färga håret eller inte.....fånigt som attan.... men men....


Av M - 13 december 2008 20:42

Jävla löss!!! E så trött på mitt badrum så jag tror jag dör!! Badkaret e så slitet så man river sönder sig om man sitter o fogarna e skitäckliga o dessa jävla löss!! Dammlöss - helt ofarliga men äckliga såklart. Anticimex har vart här en gång men nu ikväll dök dom upp igen, fan försöka förstöra min julstämning när jag o N pyntade!


Men det vart ultramysigt med julmarknad o Lusse hos mormor idag iaf.

Av M - 10 december 2008 19:59

Vart på Liseberg igår, hade så höga förväntningar så man blev lite besviken. Men döm om min förvåning på Tomtarnas Värld när Tomtens röst strömmade ut genom högtalarna o det visar sig att Tomten är från Göteborg!! Vilken chock, höll på att skratta ihjäl mig.



Av M - 8 december 2008 19:05

Tänk om man hade en sådan.... Det har Stanley o Dennis, ett sött barnprogram på Playhouse Disney *ler*


Ju mer man gör desto mer energi får man o det stämmer nog.... Vart på Havskurentippen idag o slängt skräp samt bakat bondkakor - svingoa.


Sammandrag av helgens/julens bak: Kokostoppar, drömmar, bondkakor, lussebullar o kanelbullar. Jag var iofs bara inblandad i de tre sista men N var o rörde i alla :-)


Imorrn ska jag besiktiga bilen, så håll tummarna för mig ;-)



Ovido - Quiz & Flashcards